måndag 20 mars 2017

Pågående projekt

Diamant målning/diamant broderi, den här är köpt från Aliexpress. Man sätter alltså fast små stenar på en klistrig duk. Man kallar detta lite olika några säger diamond painting och andra diamond embroidery. Jag skulle nog säga att det ser mer ut som ett broderi än en målning.

Lapptäcke, första gången jag provar på att göra ett lapptäcke. Jag har använt massor av olika små tygbitar (några lite större). Det tar oerhört lång tid att göra eftersom allt är gjort för hand (även pappersbitarna).

Filt eller nått, vi får se vad det blir. Jag bara lade upp massa maskor och började sticka, hade ingen plan på vad det skulle bli för något så vi får se när jag tycker att den är klar vad det blev för något.

Sittpuff, den ser inte så rund ut just nu, får se om jag kan fixa till det. Det är första gången jag virkar någonting stort så vi får se hur det går.

Korsstygn, den är köpt på Aliexpress, den är ganska stor och jag har inte gjort så mycket än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar